Bijna Kerst

14 december 2014 - New Delhi, India

Bijna is het al weer Kerst en volgende week vliegen we alweer naar Nederland voor de feestdagen! Hoogste tijd om jullie allemaal nog eens op de hoogte te brengen van hoe het ons gaat.

Sinds oktober is er weer veel gebeurt en de weken vliegen voorbij. Laurens en mam en pap zijn langs geweest, heel gezellig. Super om Laurens een indruk te kunnen geven van ons leven hier en dan realiseer ik me weer hoe gek ons leventje hier eigenlijk is:) Want een volledig Indiase levensstijl meet je je toch niet aan… dat is ons toch gewoon te vreemd. Dus je pakt de goeie en inpasbare dingen op en je richt het dagelijks leven verder in zoals je dat in Nederland of Europa ook zou doen. We blijven dus gewone boterhammen eten voor de lunch, zelfs met kaas als ik het in de winkel kan vinden of als bezoek het voor ons heeft meegenomen!

En verder blijft India ons verrassen.. zo hadden we laatst 3 apen op het dakterras en bij de watertank! Het klinkt misschien heel exotisch en leuk maar het kunnen aardig agressieve beesten zijn. Rani, de dame die ons in huis helpt, belde dus vanuit de kamer op het terras waar ze 's middag pauze houdt dat ze er niet uit durfde vanwege de apen die voor haar deur stonden te springen. Toen heb ik onze held Chanderpal gevraagd met de guard van beneden de apen weg te jagen met stokken. Alles is gelukt en Rani is er veilig uitgekomen maar sindsdien durven de jongens niet meer op het dakterras te komen!

De winter lijkt hier toch eindelijk een beetje te komen… zo hebben we voor het eerst in drie/vier maanden een bewolkte dag en zelfs een spatje regen! Wat genieten we ervan!! Hoewel het licht heerlijk is hier Heb je toch behoefte aan wat minder hitte (vorige week op een kerstmarkt gelopen met 38 graden) :) dus we genieten volop van de omslag in het weer sinds 2 dagen.

We hebben Sinterklaas super leuk gevierd vorige week bij de Ambassadeur thuis waar de Sint op een olifant zijn intocht maakte! De jongens vonden het prachtig en het was een hele gezellige middag met de Nederlandse en Vlaamse community samen. Ik was mede organisator en zal me volgend jaar zeker weer opgeven om mee te helpen met zo'n leuk en vrolijk feest!

Op de scholen zijn alle Christmas plays, fairs en celebrations van start gegaan en zo vallen de jongens van Sinterklaas gelijk in de Kerst festiviteiten, volgens mij vinden ze het geen probleem!

Door school worden we op dit moment plat gegooid met tip en tricks omtrent de luchtvervulling en speelt de schooldirectie met het idee om gezichtsmaskers voor iedereen verplicht te stellen…. Hhhmmm… Ik weet dat de lucht kwaliteit echt erbarmelijk is hier in Delhi maar om nou allemaal als Darth Vader rond te gaan lopen… het is ons toch nog een brug te ver! Onze oplossing ligt meer in de trend van: zorgen dat we hier na 3 a 4 jaar weer vandaan verhuizen - zeker met de kleine baby.

En op korte termijn kunnen we onze longen even een "adem-pauze" geven door twee weekjes heerlijk in Europa te vertoeven met de Kerstdagen.

Fijne Kerstdagen allemaal en al het beste voor 2015 van de Pooltjes in New Delhi!!!

1. Astrid:
    15 december 2014
    Hai alle vier,
    Wat ontzettende leuk en gezellig om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Gisteren was Esmée al in volle extase toen ze het verhaal aanhoorde en gelijk riep ... jaaahh ze komen weer terug naar Nederland en dan komt Ro weer bij mij in de klas... uhhhhh nee liefje.. ze komen op vakantie in Nederland... oeps -:). Ik hoor graag of het in jullie vakantieschema past om elkaar even te zien .
    Hartelijke groet,
    Astrid, Leander, Suze en Esmée
  2. Urmie:
    16 december 2014
    Mooi verhaal weer Caroline. Fijne Kerstvakantie. Lekker hoor voor jullie!! liefs, Urmie